lördag 16 april 2011

Påsk


Hos beWed har jag altrat en korg till påsk. Godiset tog slut i gårkväll, tur att man har bilderna kvar :O)
 Jag har använt mig av cardstock, hela dess längd och skurit till 2 cm breda remsor  6+6 st. För att fläta denna korg behövs det jämt antal remsor, annars kan man inte biga botten. Du bigar botten mellan remsa 3 och 4 på alla fyra sidorna, viker sedan upp och flätar tills du är nöjd med höjden eller remsorna tar slut. Klipp av rakt och skär till två remsor 4 cm breda biga på 2 cm. Lägg den runt överkanten, som ett avslut.
Skär till en remsa på 4 cm och biga på 1+3 cm till handtaget, då får du skarven i mitten på undersidan.. Jag har fäst handtaget med brads, för att kunna röra på den.
Jag har dekorerat sidor och handtaget med vita blommor som är distressade med mustard seed, blad och band. Om något är oklart hur man gör, lämna gärna ett meddelande, så ska jag försöka förklara.
Ha nu en riktigt skön helg !
Zora

3 kommentarer:

MirreP sa...

Vilken härlig påskkorg!
Kram

Marita Johansson sa...

Snygg korg.
Måste testa att göra den

Cornelia sa...

Vilken jättsöööööt korg!