onsdag 31 augusti 2011

Julkort nr 15


Det har varit lite tystare på min blogg de sista veckorna och det beror på att jobbet tar tid.Så att scrappa är nu bara på min fritid. Jag har gjort ett nytt julkort till Scrapbutikens utmaning, staflikort och följt en skiss från Deconrtructing jen #16, samt Sukkersött som har vingar den här gången.

Jag har försökt att färglägga med distresser, det är skillnad att färglägga med distresser jämfört med  Promakers eller Tombow pennor tycker jag. Men ett försök är ingen gång, det är bara att ge sig på det igen och det kommer jag att göra. Stämpeln är en äldre Magnolia  och blommor kommer från Py Hobby. Bladen är utstansade med en M.Stewart punch.


Jag har gjort en enkel insida, med en blomma och brads som håller upp staflikortet. Så här ser kortet.


Ha nu en riktigt bra fortsättning på den här veckan!
Själv ser jag fram emot helgen, som kommer att vara med en vän  och andra scrapentusiaster ihop med Ingvild Bolme :O)
Zora

5 kommentarer:

Tigerblomma sa...

Härligt julkort! Vad är det för fina blommor du har i miten?

Marita Johansson sa...

Ett kanonfint julkotr

Nancy sa...

Herlig julekort.
Takk for at du deltar hos Sukkersött, lykke til!
Klem, Nancy;O)

Camilla sa...

For et skjønt julekort :D Lekkert sammensatt alt sammen.

Takk for at du er med i utfordringen vår.

Klem Camilla, Sukkersøtt.

NHL sa...

Åh så många fina kort det finns här! Jag var in hit nu för att hämta en länk till din blogg. Jag håller på att blogga om Ingvild-kursen.
Tack för trevligt bordssällskap :-)