lördag 8 december 2012

TRYFOLDS, på ett annat sätt

Hej på er!
Idag är det min blogdag hos Art Impressions,
 kika gärna in på veckans tävling som är Challenge 91 "Inbjudan"
Här har vi ett underbart vinterväder, bilder kommer senare i veckan.

TryFolds Village stämplar från Art Impressions är ett urläckert set stämplar, 
Det finns en beskrivning, men jag kunde inte låta bli att gör på ett annat vis.  Så här blev mitt kort.






Kortstommeskär ut  11.5 x 27.7cm  biga på 13.9 cm Nu har du kortet.
Skär till en bit som är 11.5 x 13.8 cm dela på 11.5. Nu har du de två smala.
Biga båda smala i motsatt ända 1 cm in, detta ska vikas runt framsidan, senare.
Gör klart alla motiven. Jag har skurit rakt igenom det stora motivet på vänster sida,
 där den lilla fliken träs in, Samma sak på det största av de två långa, 
men då på höger sida  Sätt ihop kortet som ovan.


Tack för alla goa kommentarer :O)
Snöiga hälsningar
Zora

5 kommentarer:

Nina sa...

Det här är det finaste julkortet jag har sett på länge. Ha det gott. Kram Nina

Marita Johansson sa...

Himlans fint och vad mysigt när det står ut som i bågar

Kraaaam

Åsa/asamia sa...

Vilket läckert kort, har aldrig sett nåt liknande....måste visa vikningen för min vikningstokiga vän Rosa. Länkar din blogg till henne ;)
Tack för att du kikar in till mig och skriver en rad, det blir jag så glad för.
Ha en fin kväll, Kram

Mim... sa...

Åhhhhhhhhhh wow vilket jättesnyggt kort!!
Ha det gott...

Ulrika sa...

Så läckert!
Jättefint.
Ha det gott!!!