lördag 11 juni 2016

Lollipop kort och beskrivning hur man gör.

Jag har sett dessa Lollipop på några sidor och till slut blev det några stycken som jag delade ut när eleverna slutade som ett litet minne. Orden  kommer från ett block från Tim  Holtz. Doilies i två storlekar och sedan är det  olika dies  och en M. Stewart punch, På baksidan sitter ett vitt runt kort med små personliga minnesvärda ord till eleverna. Längre ner i inlägget finns en beskrivning på hur jag gjort. Vill du ha materialtips kila då över till Scrapfabrikens blogg där hittar du allt du behöver till dessa Lollipops 



Många av mina små ministämplar kom verkligen till användning
på dessa Lollipops


Följande material behövs, tänk på att allt ska passa ihop när du plockar ihop ditt material. Ca 0.5 cm mindre från cirkel till cirkel.
1 cirkel kortstomme Denna ska vara mindre än framsidan
2 doilies
1 utstansad cirkel med kant
1 utstansad cirkel för motivet
2 vimplar ca 5-7 cm långa och ca 2-3 cm breda
1 pappers sugrör
2 cirklar ca 2-3 cm i diameter
1 remsa på 30 x 4,5 cm som är punchad på en sida  här grön (se bild)
Biga hela remsan med 0,5 cm  mellanrum.


Vik remsan i bigningarna. Obs börja med att vika ner mot baksidan
första 0,5 cm, vik  klart  hela remsan.

Tejpa ihop ändarna till en cirkel.

"Böj" ut den till en platt dragspels cirkel och fäst med en liten  cirkel.
Jag använder värmepistol, torkar fort.. Upprepa på baksidan med en cirkel till.


Platta till cugröret ca 4 cm  sätt fast den på baksidan av din dragspelscirkel.


Så hör ser det ut nu. Klistra ihop dina två doilies.


och fäst dem på baksidan av sugröret mm. Nu ser det ut så här.


Fäst nu dina vimplar samt den utstansade cirkeln och den vita cirkeln som du stämplat.
Nu är det bara att vända allt och sätta dit den dubbla kortstommen.


Klart! Hoppas du kunnat hänga med och att du kunnat förstå.
Lycka till med dina lollipops kort.

Kortet är med i följande utmaningar:

Nu är eleverna på sommarlov och jag har bara 
några få dagar kvar innan min semester
börjar. En scrappträff har jag också 
att se framemot. Ha en 
skön helg..

Zora


2 kommentarer:

Claudia's kaartjes sa...

Stunning project. Love it. Thanks for joining us at CWF

Hugs
Claudia
DT Crafting With Friends
http://knutselmeisjes.blogspot.be/
http://creativesketchygirls.blogspot.be/

Glittertastic sa...

You have been so busy! These are fabulous. Thanks for joining in at Simply Papercraft

Sharon (Glittertastic)
DT Member